Wat is het risiconiveau in mijn gemeente?

Hoe vaak wordt er ingebroken of is er waterschade in mijn huidige of toekomstige gemeente? Wat is de gemiddelde kost van een schadegeval? Maar vooral, hoe dekt u zich het beste in tegen deze risico’s? AXA deelt de klok rond haar cijfers en haar advies met u via de website https://givedataback.axa/. Een wereldprimeur waarbij digitalisering ten dienste van preventie staat!

Delen om te beschermen

De website 'Give Data Back' is toegankelijk voor iedereen, klant of niet-klant; deze website bevat de analyse van de schadegegevens van AXA inzake waterschade en inbraken in zes Europese landen (Duitsland, België, Spanje, Frankrijk, Italië, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland). De gebruikers hebben toegang tot gedetailleerde lokale informatie, die ze kunnen opvragen op basis van hun postcode. Dankzij deze transparante gegevens kan iedereen het risiconiveau van zijn of haar wijk of toekomstige woning achterhalen en helpt AXA hen om zich beter te beschermen aan de hand van praktische tips.

Voorbeeld

Adres van de maatschappelijke zetel van AXA Belgium: Troonplein 1 – 1000 Brussel

De website geeft een reeks inlichtingen, zoals de frequentie van schadegevallen, de gemiddelde kost ervan, de oorzaken of de maanden waar het risico het grootst is... maar dat is niet alles! Naast deze stand van zaken geeft 'Give Data Back' ook een reeks preventietips om de oorzaken aan te pakken van de schadegevallen in die specifieke wijk.

Digitalisering ten dienste van preventie door samenwerking

Met Give Data Back stelt AXA digitale gegevens ten dienste van preventie. Net als verschillende andere samenwerkingswebsites verzamelt dit platform adviezen van AXA-experten en ook van deze personen die hun ervaringen willen delen op het web. Iedereen kan dus zijn bijdrage op de site plaatsen en zijn lievelingstips delen via Facebook, Twitter of mail.

De komende maanden zal de website nog verder verbeterd worden zodat de gebruikers van Give Data Back contact kunnen opnemen met erkende dienstverleners die partner zijn van AXA.

Alle informatie over uw wijk vindt u terug op https://givedataback.axa/.

Klik hier om de website te ontdekken.

Einde persbericht

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2017 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 357 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1